Zbytočne vyhodené desiatky miliónov. Počítače vzdelanosť žiakov zrejme nezvýšia
Týždenník Trend uverejnil vyjadrenie analytika Róberta Chovanculiaka na tému digitalizácia školstva.
Ako uviedol, je otázne, ako nákup notebookov a tabletov prispeje ku kvalite vzdelania. Prax v zahraničí, konkrétne v Španielsku ukazuje, že nákup takejto techniky neprispel k zlepšeniu výsledkov žiakov.
Róbert Chovanculiak, INESS:
„Peniaze sa rozhadzujú hore-dole a nakupujú sa rôzne veci, no nikto spätne nevyhodnocuje, či to naozaj k niečomu dopomohlo. Ak chceme kúpiť stredoškolákom notebooky a počítače, mali by sme vytvoriť kontrolnú vzorku, aby sme o tri až päť rokov mohli vyhodnotiť to, aký vplyv mali tieto dodatočné peniaze na žiakov.“
Celý článok uverejnený dňa 15.3.2023 si môžete prečítať tu.