Štát dlhodobo zlyháva vo vzdelávaní žiakov zo znevýhodneného prostredia
Denník N uverejnil komentár stážistu Samuela Jurčišina na tému vzdelávania žiakov zo znevýhodneného prostredia.
Samuel Jurčišin, INESS:
"Problém so vzdelávaním žiakov zo znevýhodneného prostredia nie je veľkej časti verejnosti neznámy, pokrok v tejto oblasti ale zatiaľ nevidno. Dáta, naopak, ukazujú zhoršenie. Zo spracovaných dát 50 najhorších základných škôl (podľa výsledkov Testovania 5 zo slovenského jazyka za rok 2020, pričom výber škôl bol obmedzený na kraje s najproblémovejšími školami košický, prešovský a banskobystrický) vyplýva, že 20 656 žiakov sa vzdeláva na školách, ktorých priemerné výsledky z testovaní sú hlboko v „päťkovom pásme“."
Celý komentár si môžete prečítať tu.