Štát dlhodobo zlyháva vo vzdelávaní žiakov zo znevýhodneného prostredia

Denník N uverejnil komentár stážistu Samuela Jurčišina na tému vzdelávania žiakov zo znevýhodneného prostredia. 

Štát dlhodobo zlyháva vo vzdelávaní žiakov zo znevýhodneného prostredia

Samuel Jurčišin, INESS:

"Problém so vzdelávaním žiakov zo znevýhodneného prostredia nie je veľkej časti verejnosti neznámy, pokrok v tejto oblasti ale zatiaľ nevidno. Dáta, naopak, ukazujú zhoršenie. Zo spracovaných dát 50 najhorších základných škôl (podľa výsledkov Testovania 5 zo slovenského jazyka za rok 2020, pričom výber škôl bol obmedzený na kraje s najproblémovejšími školami košický, prešovský a banskobystrický) vyplýva, že 20 656 žiakov sa vzdeláva na školách, ktorých priemerné výsledky z testovaní sú hlboko v „päťkovom pásme“."

Celý komentár si môžete prečítať tu. 

INESS is an independent, non-governmental and non-political civic association. All of our activities are financed by grants, 2% tax allocation, own activities and donations from individuals and legal entities. Thus, our operation, scope and quality of outputs, largely depends on your generosity.
Our
awards
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards