Kde vzniká pridaná hodnota školy?
Týždenník .týždeň uverejnil dňa 16.6.2023 komentár analytika Róberta Chovanculiaka k monokultúre fungovania škôl.

Róbert Chovanculiak, INESS:
".už sa deti nemajú učiť orientovať v telefónnom zozname, ale experimentovať, a základná škola nemá byť delená na dva stupne, ale tri cykly. Ani ten najlepší obsah však nepomôže, ak ho škola nevie „servírovať“. Teda pretaviť štátne dokumenty do kvalitného vzdelávania dieťaťa. Toto je kľúčová téma, o ktorej sa príliš nediskutuje. Na jednej strane je to pochopiteľné. Štát a odborníci nemajú také kapacity pomôcť školám servírovať vzdelávanie, ako majú pri predpisovaní jeho obsahu. To je niečo, čo majú robiť lokálni zriaďovatelia a samotní riaditelia škôl. Ale očividne tu nefunguje všetko tak, ako má."
Celý komentár si môžete prečítať tu.