Digitálne vzdelávanie na školách je králičia nora plná bizárov, analyzuje expert z INESS

Portál Startitup.sk uverejnil komentár analytika Róberta Chovanculiaka k digitálnej revolúcii vo vzdelávaní. 

Digitálne vzdelávanie na školách je králičia nora plná bizárov, analyzuje expert z INESS

Róbert Chovanculiak, INESS: 

"Vo svete sa aktuálne rieši, či dokáže digitálne vzdelávanie nahradiť analógové. Budú digitálni tútori vytvorení umelou inteligenciou kvalitnejší ako učitelia z mäsa a kostí? Dokážu sa deti učiť z tabletov tak ako zo starých dobrých papierových kníh? Toto sú otázky, na ktoré sa hľadajú odpovede a zatiaľ vôbec nie je jasné, že digitálna revolúcia vo vzdelávaní je automaticky krok k lepším vzdelávacím výsledkom. Digitálna diskusia na Slovensku je o mnoho úrovni nižšie. Tu riešime úplne základy projektového manažmentu. O pedagogicko-didaktickej stránke digitálneho učenia sa nemôže byť ani reč. Štát ide minúť 330 miliónov eur na nákup digitálneho vybavenia škôl a ďalších 110 miliónov eur na ich zapojenie do internetu. Ide o jeden z najväčších balíkov digitalizácie vo verejnej správe vôbec. Očakávali by ste, že takýto veľký projekt a ešte za vlád „reformných strán“, bude špičkovo spracovaný. Opak je pravdou."

Celý článok zo dňa 6.8.2023 si môžete prečítať tu. 

INESS je nezávislé, neštátne a nepolitické občianske združenie. Všetky naše aktivity sú financované z grantov, 2% daňovej asignácie, vlastnej činnosti a darov fyzických a právnických osôb. Naše fungovanie, rozsah a kvalita výstupov, teda vo veľkej miere závisí aj od Vašej štedrosti.
Naše
ocenenia
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards